105. Életciklus elemzés az építészetben - A környezetterhelés számszerűsítése (KÉA05) |
||
A környezettudatos építészet alapjai sorozat - 5. rész |
||
kategória: | Szakmai kreditpontos továbbképzés | |
tananyag típus: | videóanyag | |
bírálati kód: | 2024/34-5 | |
pontszám: | 1p | |
díj: | 3810 HUF | |
státusz: | aktív | |
Jelen továbbképzési távoktatási anyag a ’Környezettudatos építés alapjai’ sorozat önállóan is elvégezhető egyik anyaga, mely a Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete (HuGBC) gondozásában készült, szakmai továbbképzésként pedig a az Építész Továbbképző NKft távoktatási rendszerében végezhető el. MÉK szakmai továbbképzési pontértéke 1 pont. A továbbképzési pont kiadásához azonban legalább még egy másik, minimum 1 pontot érő távoktatási anyagot is meg kell rendelni honlapunkon. (A kamarai előírások legalább két pontnyi anyag elvégzését írják elő egyidejűleg.)
Részvételi díj: 3.000Ft+Áfa (3.810Ft)
1. Életciklus elemzés az építészetben - A környezetterhelés számszerűsítése | ||
1.1. Életciklus elemzés az építészetben - A környezetterhelés számszerűsítése | frissítés: 2020-07-23 | |
Dr. Szalay Zsuzsa a BME Építőanyagok és Magasépítés Tanszék egyetemi docensének előadása az életciklus-elemzésről szól. Megismerkedhetünk a különböző fogalmakkal, a miértekkel és a hogyanokkal. Az életciklus-elemzés fontossága az, hogy segítségével feltérképezhető egy építőanyag, épületszerkezet vagy akár egy teljes épület életciklusának különböző szakaszaiban okozott környezetterhelés. Az épületek például nemcsak a működtetésükhöz szükséges energiafelhasználás révén gyakorolnak hatást a környezetre, de az alkalmazott építőanyagok kitermelése, gyártása, szállítása, beépítése, majd karbantartása, cseréje és bontása/ ártalmatlanítása is energiafelhasználással és károsanyag kibocsátással jár. Az elemzés számszerűsíti az energia és potenciális környezeti hatásokat, figyelembe véve pl. a termék teljes élettartamát a nyersanyag kitermelésétől kezdve a gyártáson, a használaton keresztül az életút végén az ártalmatlanításig, újrahasznosításig-lerakásig (azaz a “bölcsőtől a sírig”). |
||
- | szerző: Dr. Szalay Zsuzsa | |